Monday, May 24, 2010

kanak2 kecil,pakcik2 dan makcik2 ..!!

salam..

kalau korang perasan..
setiap kali kita pegi kedai2 makan..
mesti akan ada kanak2 @ pun org buta [x sepenuhnya @ sepenuhnya] akan datang meminta sedekah,menjual tisu @ menjual buku..
yang jual dvd tu x masuk lagi..
itu bukan kanak2..
taknak masuk dalam entri neh..
hehe..

kalau ade orang kacau korang tengah makan mesti rase bengang je kan..?
eysh..
tu lah yang berlaku kat ai..
waktu tengah makan,ade plak org datang..
nak jual tisu,buku..
tak pun cuma datang sekadar nak mintak sedekah..
geram tau..
ai ikut mood jer..
kalau hati ai baik,ai akan sedekah..
boleh tak kire pahala kalau camtu..?
huhu..

sebenarnye,ai nak cerita pasal sorang budak pompuan..
rasenyer dalam darjah 3 @ 4..
kecik lagi..
hurm..
ai ngan mr dear ngah makan kat kedai makan..
tengah2 makan ktorang dengar pakcik depan ktorg tuh bising2..
dea ajak sorang budak pompuan ikut dea..
cara pakcik tu jemput agak menakutkan jugak lah..
sebab nampak mcm memaksa..
budak pompuan tuh mcm takot2..
dea terus pegi kat meja ktorang..
mintak sedekah kat kitorang pulak..
entah ape mmpi mr dear,dea tanye kanak2 pompuan tuh.....

MD =  mr.dear
BP =  budak pompuan

MD : adik da makan..?
BP : bungkus..
MD : adik nak minum..?
BP : bungkus..
MD : ..????..
ai : dea nak bungkus kot..
MD : owh..adik duduk sini dulu..abg orderkan air..nak..?
BP : bungkus.. [mate pandang2 kat pakcik tadi..tapi tak duduk2 pun..]
MD : budak nih..adik nak air ape..?
BP : [diam..sambil pandang2 kat pakcik tadi..]
mr dear pun bagi la RM1..
pastu kitorang panggil abg kedai..
pandang balik kat budak pompuan tu,dea da jalan jauh da..
abg kedai cakap budak pompuan tu budak myanmar..
dea taknak makan @ minum..
pastu,mr dear kater..
pakcik td tuh tuan kedai..
patut lah tuan kedai tu beria2 nak belanja budak pompuan tuh mkn..

tapi budak pompuan tuh comel..
series..
sbb tu la mr dear ai tyer lebih2 kot..
ceh.. [terjeles tibe2 plak..]
hehe..

panjang pulak entri neh nanti..
sudah3..
eyh..
kalau kita senyum pun da kira sedekah kan..?
boleh kira tak..?
hehehe..
[jahatnyer ai..]

*ape pendapat korang tentang orang2 yang datang mintak sedekah @ jual buku neh..?

4 comments:

[ : emyqa: ] said...

eyh..
baru prasan..
tajuk ngan crita neh lari..
aduyai...

alinac lover said...

heheh...lari tajuk meh nk kejar..

i pon byk kli kena..
klo sedekah ikut suka hati xpe..
ni klo ada had tetap nk sedekah..jnuh jgk la..

time mkn is time makan kan??
pehal nk jual2 buku lak...leh kaco mood aww

[ : emyqa: ] said...

2 r pasal..
kdg2 kalo tak bagi..
diorang mencarut2..
ntah mrhkan aper ntah..
geram gak..

Anonymous said...

MD yg ckp ni:>>>

oo 2 org cine yg slalu mncarut 2 eh...hahaha..
lme kan x jmpe die..
nice story..leh improve lg...
lau leh bkn kn gmbar..
pas2 background ni lmbt la nk loading..tkr len la..yg lg rilek xserabut sngt..bru snng nk bace...ok..2 je..truskan menulis k..<3
(leh wat x kat cn <3 ni..??)hehehe

banyak lagi cerita ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...